Tuesday, February 8, 2011

Penantian ku telah berakhir, tp ianya telah bermula kembali setelah sampai di akhiran,...

Penantian ku telah berakhir.....

Sekarang aku dah membela, aku seharusnya menjaga belaan aku dengan baik, untuk jangka masa yang lama, ia jugak merupakan aset pertama yang aku miliki, sangat berharga, walaupun baru aje aku miliki, rasanya mcm dah lama dah kenal, aku sangat gumbira milikinya, walaupun ia kire nye dah usang, tp semua tu xpenting, sbb aku milikinya atas dasar lelah usaha aku selama ni, hampir mencecah 3 tahun jugak aku menanti, huh lama tu, yelah orang susah mcm aku ni, bkn senang nak dapat dan miliki nye walau pon pada pandangan orang lain, “alah bendalah tu je, tiap2 bulan aku boleh beli”,.. mane tidak nye, time kwn2 shopping, aku tepaksa lah tengok je, buat2 gembira dan senyum, padahal hati bkn main je sedih, huhuhu, xape lah, orang kate apeh, berakit2 kehuLu, berenang2 ketepian, bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian,,, nak dapat kan satu pon, kene bersusah2 berjimat, berhemah,, niat nak dapat kan aset aku tu dah lama, time diploma lagi, cuba jugak la menabung ckit2, tp time tu, kewangan xberapa mengizinkan, bleh dikatakan tiap2 bulan xcukup, masalah kewangan xhabis2, aduuh, ah? Mintak ngan ayah? Huuu, sori lah der, tu bkn gua nye style lah der, bkn ape, aku kesian ngan dorang, dorang pon bkn nye banyak duit, nak tanggung adik2 yg len lagi, xkan aku yang dah besar panjang ni, yang dah boleh bepikir ni, dah cukup kudrat ni, nak bebankan dorang lg, so, i decide to make my own money by my self, time cuit sem je, keje lah pape pon, time tu aku ade pinjaman MARA, sebulan dapat la dalam RM345 kot, ngan keje part time aku, dapat la dalam RM400 sebulan, kire okay lah kan, time tu dah tekad nak beli aset aku tu sndiri, simpan la ckit2, sampai lah mula masuk UUM ni pon, tekad aku yg dulu tu, aku teruskan, alhamdulillah, skarang ni stiLL MARA yang tanggung aku, tiap2 bulan, dapat dalam RM5>>, duit keluar masuk menyebabkan tekad aku tu banyak kali tertangguh, dan alhamdulillah, hasil dari penat lelah aku menyimpan dari dipLoma sampai 2 tahun aku di UUM, dapat lah aku miliki aset pertama aku, sebuah motosikal idaman, 135LC, aku namakan nye sebagai “Si Putih”, sbb kaler dia putih, lebih membanggakan aku, aku dapat bayar cash!!!!

..tp ianya telah bermula kembali setelah sampai di akhiran,...

weLL, orang kate, makin banyak harte, makin xcukup kan, tp kes aku bkn nye masalah xcukupkan harta, Cuma, time ni jelah kan nak gunakan sehabis tenaga yg ade, lgpon dengan situasi aku skarang ni, stiLL student, xade pendapatan sendiri pon lagi, just yg ade hanye lah keinginan, untuk penuhi keinginan tu, xkan la nak harapkan mak bapak kot, kene lah usahakan sendiri kan, setelah dapat penuhi hasrat pertama diatas, weLL, tibe2 termuncul pulak hasrat aku yg kedua, hurmm, dah g survey, harganye pon boleh tahan, tp xape, aku dah tekad nak milikinye dalam tempoh sedekat mungkin, insyaLLah, dengan berkat doa kwn2 sekelian, tekad tu akan dapat aku capai, please pray for me......

8 comments:

  1. kim salam kat si putih tu yer...jaga elok2..hikhik

    ReplyDelete
  2. lah...student uum ke ?
    sama lah dgn apple .
    hehehe .

    ReplyDelete
  3. wah...congrat!!!! putih ya!!! cumil2x, t leh pau erk!!!....(^_^)

    ReplyDelete
  4. berakit2 kehuLu, berenang2 ketepian, bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian...
    ye btl tu...^_^
    bkn senang nk jd senang..
    ape pn...all is well ^_^
    jaga si putih tu elok2 ya ...

    ReplyDelete
  5. hiiiii, si putih eh, okay2....
    tp ble dah dapat tu, yelah, susah jugak nak bela, malas pulak nak maadikan dia, dah kotor habis....
    thanks ya, nak pau??
    okey bereh jah, lepas ni kalo ilang dah tahu nak carik sape, hahaha
    aaL iZ weLL jemah, hiburkan lah diri mu, dont be sad...

    ReplyDelete
  6. bgus2...saye pun still ade simpan ag duit mara..tgh menabung ag..nk bli camera impian..DSLR..huhuhu..

    ReplyDelete
  7. Si Putih??mcm name kucing je..hehehe xD
    comel2 =D
    oo,student UUM..ambil course apa?

    ReplyDelete
  8. hai,oo,patut la xsempat nk update..hee..pertandingan debat awal bulan3 la,aritu ad misunderstand cket..heee =)

    ReplyDelete